Przyjmowanie i załatwianie spraw
Przyjmowanie i załatwianie spraw
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Siemiatyczach podejmuje działania z urzędu lub na żądanie strony. W każdym przypadku następuje rejestracja sprawy. Zasady obiegu dokumentacji reguluje instrukcja kancelaryjna. Sprawy załatwiane są niezwłocznie, z zachowaniem wymogów kodeksu postepowania administracyjnego.
Powiatowy Inspektor przyjmuje obywateli w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godzinach pracy Stacji.
W przypadku, gdy dzień wyznaczony do przyjmowania w sprawach skarg i wniosków jest dniem ustawowo wolnym od pracy, obywatele przyjmowani są w następnym dniu roboczym.
Organizację przyjmowania skarg i wniosków w czasie nieobecności Powiatowego Inspektora zapewnia wyznaczony przez niego pracownik.
Kierownicy komórek organizacyjnych oraz pracownicy Stacji obowiązani są przyjmować obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.
Skargi i wnioski wpływające do Stacji są rejestrowane w centralnym rejestrze skarg i wniosków prowadzonym przez wyznaczonego przez Powiatowego Inspektora pracownika.
Rejestracji podlegają skargi i wnioski wnoszone pisemnie, pocztą elektroniczną, telefonicznie, faksem, a także ustnie do protokołu.
Rozpatrywanie i merytoryczne załatwianie skarg i wniosków należy do komórek organizacyjnych lub samodzielnych stanowisk pracy właściwych ze względu na przedmiot sprawy, na zasadach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego.
Załatwianie skarg i wniosków obejmuje rozpatrzenie wszystkich okoliczności sprawy, wydanie poleceń lub dokonanie odpowiednich wystąpień, usunięcie stwierdzonych uchybień
i przyczyn ich powstania oraz zawiadomienie osób zainteresowanych o sposobie załatwienia.